Genoptræn din krop efter fødslen

Træning efter fødslen er vigtig

Efter en graviditet og fødsel er det vigtigt, at du langsomt men sikkert træner dig op igen. 

Din krop er anderledes nu, så du kan ikke bare gå i fitnesscentret og gå i gang derhjemme. 

Bækkenbund og mavemuskler har været voldsomt belastet. Måske har dine mavemuskler delt sig (såkaldt rectus diastase). Det kan du bestemt gøre noget ved, men langsomt.

Du har brug for faglig rådgivning og guidning i, hvordan du går korrekt i gang med træningen.

Det lærer du på et efterfødselshold hos Nordisk Yoga. 

Hvad er efterfødselstræning

Efterfødselstræning hos Nordisk Yoga er yogaøvelser - tilpasset den nye mors krop.

Bækkenbunden er det første, vi arbejder med, så den bliver stærk igen. Vi fokuserer dernæst på nakke, skuldre og lænd, som er udsat for stor belastning.

Mave-, balle- og rygmuskler trænger også til at blive styrket, så du får gode kernemuskler og en stærk krop.

Du oplever mere energi efter en afsluttende afspænding.

Du lærer hurtigt de andre mødre at kende - og det er en stor motivation til at komme af sted hver uge.

Det siger andre kursister om gravidyoga

Image
Efterfødselstræning er det bedste jeg har gjort for min krop. Når dagen er fyldt med akavede ammestillinger, en baby på armen og nætterne tilbringes i dén stilling min søn nu engang er faldet i søvn i, så er det livsnødvendigt at blive strukket ordentligt ud. Maria Lyth, Odense

VIDEO: Sådan foregår efterfødselstræning

Hvornår kan du gå i gang?

Du kan begynde på træningen 3 uger efter fødslen.

Er din baby kommet til verden ved kejsersnit, skal du vente 6 uger.

Vi anbefaler, at starter på holdet i løbet af 1-3 måneder efter fødslen.

Men det er aldrig for sent at starte på efterfødselstræning, hvis der er gået længere tid end det.

Dine undervisere

Der er to undervisere til efterfødselstræning i Nordisk Yoga. 

Maria Lundgaard har undervist i yoga i mere end 13 år. Hun underviser gravide, i baby massage og efterfødselstræning. Hun har selv fire børn og har udgivet flere cd'er med særlig træning for gravide. 

Vivi Korn har undervist i yoga i mere end 35 år og hjulpet hundredvis af nybagte mødre med at få styr på kroppen igen efter en fødsel. Hun er samtidig leder af Nordisk Yoga. 

Image

Tag din baby med

Din baby er meget velkommen til undervisningen, men ikke en aktiv del. Så ligger babyerne på et legetæppe og du er lige i nærheden.

Nye hold hver måned

Holdene er små for at give plads til din baby. Du og din krop er i fokus, men selvfølgelig er der plads til din baby. Vi starter nye hold hver måned.

Husk kærlighed til dig selv

Du fylder energi og overskud på dig selv, når du går til efterfødselstræning. Energi, som du kan bruge sammen med dit barn og din familie.

Parkering lige ved døren

Der er mange parkeringspladser lige ved Nordisk Yoga på Tolderlundsvej 7. Vi træner i dejlige lyse lokaler.