Slow Flow Yoga

Image

Slow flow yoga tager udgangspunkt i hatha yoga. Men hvor den typiske, klassiske form for hatha yoga skifter fra stilling til stilling, så vil du i slow flow yoga opleve at stillingerne kombineres i mere dynamiske serier.  Vi arbejder med statiske stillinger, udfordrende styrkeøvelser og blide stræk som alle flettes sammen, således at øvelserne glider over i hinanden.

I modsætning til de mere dynamiske yoga former som vinyasa og flow yoga, vil du her opleve at skiftene sker i et langsommere, roligt og meditativt flow. Du får således mulighed for – i dit eget tempo – at finde ind i stillingerne og mærke godt efter, hvad de enkelte stillinger og øvelser gør ved din krop.

I slow flow yoga træner vi både balance, styrke, smidighed og opmærksomhed i kroppen og på åndedrættet.

Koordinering af bevægelse og åndedræt

Der vil være god tid til at mærke såvel din krop som dit åndedræt. Åndedrættet er af stor betydning i hatha yoga, og du vil blive guidet mod en dyb og rolig vejrtrækning. Målet er at koordinere bevægelse og åndedræt, for herved at skabe fokus på vejrtrækningen og opnå nærvær i yogaen.

Du vil hurtigt opleve en helt naturligt varme i kroppen og du vil med garanti få sved på panden. Målet er, at  opnå en meditativ tilstand gennem samspillet af stillingernes flow og dit åndedræt.

Hatha slow flow yoga er for alle; både mænd og kvinder, unge og ældre. Du behøver hverken være smidig eller i topform for at få udbytte af træningen. Stillingerne bygges op trin for trin så alle kan være med – kom blot med et åbent sind.

Alle øvelser udføres efter egen formåen, fysisk og energi, og det er altid i orden at tage en pause.